vineri, 18 iulie 2014

VientNam - ep. 6 Hue, citadela (1)

Hue sau Orasul Regal a fost capitala Vietnamului intre anii 1802–1945. Principalul monument este Citadela, fosta resedinta imperiala vietnameza, un impresionant complex de monumente si morminte imperiale vietnameze, incluse in patrimoniul mondial UNESCO.

Ceea ce se vedeastazi este replica construita dupa 1975, modelul original fiind facut praf de americani din timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial.

In Hue am ajuns cu trenul de la Hanoi. Drumul a durat o noapte si a fost incantator, iar C s-a trezit la rasarit, a prins o lumina de vis si a tras niste cadre care se tot schimba pe desktop-ul meu de atunci.

In Hue am ajuns dimineata, si ne-au luat de la gara cei de la hotel. Pentru 11 euro am avut cazare o noapte intr-o camera foarte draguta si cutata, cu baie proprie, petale de trandafir pe pat, ne-au asteptat la gara, ne-au dat micul dejun cand am ajuns, ne-am inchiriat un scuter cu 5 euro pt 24 de ore, ne-au rezervat autobuzul pentru HoiAn si ne-au dat mic dejun a doua zi si seara cate o bere din partea casei. Hotelul se cheama Four Seasons, este o afacere de familie si vi-i recomandam cu tot sulfetul. Noi l-am gasit pe booking.com aici cu o seara inainte de a pleca cu trenul spre Hue.

In prima zi am vizitat Orasul Violet, un soi de Oras Interzis vietnamez, in proces de reabilitare. Nu va innebunesc cu povesti si istoric pentru ca le gasiti pe wikipedia rapid. Spun doar ca aici a fost capitala dinastiei Nyguen, ca aici a fost capitala Vietnamului pana in 1945 cand comunistii au mutat-o la HaNoi pentru Nord iar in 49 sudul si-a stabilit capitala in Saigon. Pozitia la granita dintre Nord si Sud a transformat orasul in camp de bataie, facandu-l martorul bataliilor si unui masacru.