luni, 7 noiembrie 2016

Azi culturala bate bebeliceala

No, bine ! N-a mai scris de mult. Ma adun eu și povestesc de toate. 

Până una alta, am început sa ne organizam cât de cât să mai și ieșim din casă, să mai avem o viață socială și cât de cât culturală. 

Ne alegem piesele din timp, book-uim fie bunicii, fie bona (cea noua, long story cu aia veche) și purcedem spre cultura cu inima deschisă că ceva poate ”să mai fie ca înainte”. 

Duminica am fost la ”Visul unei nopți de vara” la TNB. Frumos, domne ! Alegem comedii sau povești frumoase că de drama și jelanie ne ferim că nedomită fiind sunt oricum predispusă. 

Puteam să supraviețuiesc unei seri de duminica la teatru fără să-l văd pe Claudiu Bleonț în chiloți și cum altfel decât cu paiete. Dar până la urmă, dl Bleonț are farmec. Mai ales in chiloți! Mai ales tanga!

Marius Bodochi, de data asta îmbrăcat, face un Tezeu cu aere de superioritate si un Oberon costumat memorabil.  Ăsta, adică "memorabil" este un cuvânt ce pica bine în cronici așa că o să-l folosesc cu larghețe pentru că ca mi-a plăcut de dl Bodochi. Menționez că ocoleam orice piesa de teatru cu el, traumatizata fiind de Bacantele.

M-am bucurat să o văd pe Daniela Nane jucând-o pe Titania și nu pe Maia Morgenstern, în felul acesta Titania a fost feminină, senzuală si nici nu a lăsat impresia că va ucide toți spectatorii sau pe Gheorghe Ifrim transformat în măgar sexual. Fie el și unul cu o bastârcă gigantică ca cea pe care mângâiau zanele și biciuiau elfii. Nu că aș avea ceva cu Maia Morgenstern, doamne ferește, dar așa mă sperie când e gravă și vrea să se facă înțeleasă, că mai bine bag capul între umeri și fac pe proasta. Mă rog, probabil și sunt, dar asta-i altă discuție și o lăsăm pe niciodata. 

Am apreciat și multitudinea de tineri actori din distribuție in rol de zâne și elfi. Faptul ca ei se împreunează atât de des pe scena o pun pe seama imaginației regizorului si a tinereții lor. Pana la urma, sexul place, trage si atrage, dar mai ales vinde. Menționez că generația tânără masculina de actori este posesoare de trupuri frumos lucrate, bărbi hipsteresti si entuziasm erotic de apreciat pentru niște zâne nu foarte senzuale si costumate in ceva ce seamănă mai mult a mumie decât a spirit al pădurii. Cu toate acestea, hăinuțele mulate si gheruțele roșiii le-au salvat si pe fete.

Piesa nu este recomandat copiilor sub 14 ani și până și asta m-a bucurat, că dacă tot fugim de copilul nostru nu avem musai chef de ai altora. 

Având in vedere ca "Am supraviețuit", "am apreciat", "mi-a plăcut" si "m-am bucurat", zic eu ca a fost o seara reușită !

Da, piesa este o clasică așa că nici nu o povestesc, nu o sa spun cât de genial a fost Shakespeare, ce satiră, ce idei, ce sugestii bla bla bla și nici poze cu Claudi Bleonț în chiloți nu las. Găsiți voi pe net!  Nu sunt nici critic de teatru, nici măcar cunoscător și nici nu mă dau. Nu pot totuși să nu mă întreb ce simțeau bărbații din sală când băieții aia tineri si frumoși biciuiau o pula gigantică în bot! 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu